„Concediul reprezintă o pauză care mă sperie, lucrez de șapte ani cu atâta pasiune încât nici nu mă gândesc că trebuie să mă și odihnesc”. Acesta a fost începutul discuţiei cu domnul Vlad Lechinţan, directorul general al societăţii RonTransMar.”
“Biroul meu este deasupra service-ului, unde stau de obicei. Nu știu când trece ziua, iar săptămâna de lucru se termină sâmbătă la prânz când sosesc ultimele trailere și începe duminică după-masă când pregătim noile transporturi.”
Vlad Lechinţan, directorul general al societăţii RonTransMar
L-am cunoscut pe domnul Lechinţan la sediul central al firmei Faymonville din orașul Bullingen – Belgia. Era foarte mulţumit pentru că tocmai primise de la producător un semitrailer MegaMAX cu axă dublă. De fapt, flota sa pregătită pentru transporturi speciale numără deja trei semitrailere MegaMAX, dar acesta avea o semnificaţie deosebită, dincolo de latura pragmatică: era prima structură din această serie produsă de către Faymonville acum mai bine de doi ani de zile. Un cap de serie cu adevărat, care pentru proprietarul firmei RonTransMar reprezenta mai mult decât un mijloc de transport, este un vehicul de colecţie.
Dacă pentru unii o afacere este un mod bun de a câștiga bani, pentru domnul Lechinţan reprezintă un mod de a trăi. Dincolo de grija de a avea cele mai bune camioane și trailere în flota proprie, mândria de a avea cele mai performante mașini se împletește cu respectul pentru client. Astfel, printre capetele tractor se numără și primul camion Scania din România de 730 CP. L-am întrebat dacă nu putea să cumpere un camion în bună stare de funcţionare secondhand sau un camion mai mic, și am primit un răspuns emblematic pentru afacerea sa: „clien- ţii mei au încredere în mine, știu că marfa lor este pe mâini bune și nu pot să îi dezamăgesc, să mă prezint cu orice în faţa lor. Îi respect și le ofer tot ce este mai bun“.
Faymonville – printre cei mai buni
Colaborarea cu producătorul belgian Faymonville a început practic odată cu activitatea de transport a societăţii RonTransMar: „Vremurile sunt grele și fiecare investiţie trebuie gândită cu atenţie, iar acest lucru nu poţi să îl faci decât dacă ai parteneri de nădejde. Am găsit întotdeauna înţelegere la Faymonville, și comparativ cu alţi producători, au trailerele cu cele mai bune caracteristici pentru afacerea mea: sunt ușoare, deci pot transporta în limitele legale greutăţi mai mari. Sistemul cu axă dublă (twin axle) pe puntea din spate utilizat pentru trailerele MegaMAX permite încărcarea fără probleme a acestei punţi cu 24 de tone. Combinat cu încărcarea de 26 de tone pentru partea din faţă reprezintă varianta ideală pentru mine. Sunt un transportator internaţional și pot spune că o astfel de variantă nu ridică nici o problemă pentru legislaţia ţărilor europene”.
Totul pentru client
Clienţii tradiţionali formează de fapt bazele oricărei afaceri importante: „Un client mul- ţumit și care primește cele mai bune servicii va fi fericit să lucreze cu tine, chiar dacă preţurile nu sunt cele mai mici de pe pia- ţă. Calitatea vine pe primul loc și abia apoi preţurile”. Și acest lucru atrage după sine o flotă în perfectă stare de funcţionare, dar și achiziţii făcute cu multă atenţie, un trailer trebuind să fie capabil să transporte pe orice distanţă orice tip de încărcătură.
Cea mai nouă achiziţie a RonTransMar este reprezentată de un trailer MegaMAX cu platformă adâncă și noul sistem „Twin Axle II” cu suspensie independentă. O configuraţie perfectă pentru un transportator internaţional și care corespunde în special prevederilor legislative germane, fiecare axă pe spate putând fi încărcată până la 12 t. Domnul Lechinţan argumentează simplu de ce a cumpărat și este interesat în continuare de MegaMAX: „Dacă coboară la maxim, având podeaua joasă pot transporta utilaje agricole cu înălţimi de până la 4,15 metri, acest tip de transport având o mare cerere în Germania, dar și în alte state, în special pe perioada verii”. Faymonville s-a impus în ultimii ani pe piaţa din Europa datorită unor inovaţii care au fă- cut ca trailerele producătorului belgian să corespundă din ce în ce mai bine cerinţelor marilor transportatori internaţionali purchase viagra online in usa. Astfel, principiul extins al suspensiei independente, introdus acum doi ani de către Faymonville, lansat pe piaţă sub numele tehnic de „Twin Axle II” – a devenit unul dintre producătorii de top în preferinţele transportatorilor. Fiabilitatea sistemului a fost testată pe parcursul a 50.000 kilometri, acesta fiind supus unui program complex de încercări. În prezent, producătorul belgian livrează din ce în ce mai multe semiremorci cu platformă adâncă sau semi-remorci cu sistemul „Twin Axle II” – suspensie independentă.