Rontransmar a apărut recent pe piaţa românească,
transportul fiind dezvoltat adiţional comerţului
de utilaje de construcţii. Având ca specific
transportul agabaritic, tractoarele de mare
putere,cu proiectoare şi bull-bar-uri, au
fost printre preferatele publicului la
concursul de frumuseţe pentru camioanele
Scania înmatriculate în România.
„Am ales Scania, pentru că eu iubesc Scania şi mi-am dorit să conduc Scania”
Vlad Lechinţan,
directorul general
Rontransmar
Pentru că soţii Lechinţan au preferat eleganţa şi simplitatea şi au ales să nu împodobească cu pictură cabinele camioanelor, Rontransmar nu a câştigat niciunul dintre concursurile de frumuseţe de anul trecut şi de acum doi ani, însă, în sufletul lui Vlad Lechinţan, Scania va rămâne întotdeauna prima alegere.
„Iubim camioanele Scania şi ele fac parte din viaţa noastră, de aceea le-am mai modificat. Nu am făcut picturi pe ele, deoarece credem că maşina trebuie să rămână frumoasă, în culoarea în care ai comandato. Dar am îmbrăcat în piele tot interiorul, am pus tobe goale, deoarece motorul V8 cu tobe goale face mereu senzaţie şi avem o clapetă pe care o folosim când mergem la concursuri de camioane. Mergem în fiecare an la concursuri de frumuseţe de camioane în Olanda sau Germania”, a declarat Vlad Lechinţan, directorul general Rontransmar.
Compania bistriţeană s-a înfiinţat în urmă cu aproape şase ani, ca o afacere mică, de familie, cu capital integral românesc. „Am prins doar un an şi jumătate înainte de
criză, care să ne asigure şi dezvoltarea, şi experienţa noastră pe piaţă”, a afirmat Vlad Lechinţan.
Importul de utilaje grele avea nevoie de transport specializat cu trailere agabaritice, astfel că primul camion Scania a fost cumpărat în 2007 de pe piaţa second-hand:
avea doi ani vechime şi circa 250.000 km la bord. „Între timp, a şi fost vândut, pentru că avea două axe şi noi acum lucrăm cu autotractoare de 3 sau 4 axe, deoarece am început să vindem buldoexcavatoare tot mai mari şi mai specializate, care necesită trailere mai mari.”
Primul Scania cu motor de 730 CP din România
În prezent, firma vinde în România orice marcă de echipamente second-hand, aduse doar la comandă. Cum piaţa nu este foarte bună pentru construcţii, în
2011 Rontransmar nu a reuşit să vândă mai mult de 90 de unităţi. Transportul acestora se face cu cele 14 ansambluri agabaritice din flota proprie, din care
şase Scanii – două 8×4 şi restul 6×2.
„Am ales Scania, pentru că eu iubesc Scania şi mi-am dorit întotdeauna să conduc Scania. Am lucrat în Germania ca şofer de camion şi am solicitat şefului
să-mi cumpere o Scania de 500 CP, dar mi-a spus că el decide ce maşini cumpără şi că nu voi primi niciodată ce vreau, aşa că am plecat de acolo”, sa confesat Vlad Lechinţan. „Şi soţia, şi socrul conduc camioane, iar când şoferii au probleme şi nu pot pleca în curse, mergem noi. Preferatul meu este
Scania R de 730 CP – de altfel primul camion cu motor de 730 CP importat în România – cumpărat în 2011. Unui şofer nu-i vor ajunge niciodată caii putere. Iar
consumul nu diferă la 730 CP, dimpotrivă, e mai mic decât la motoarele mai mici.
Transportul „greu” merge mai bine în Vest
Rontransmar nu face transporturi agabaritice superspecializate, ci transportă utilaje de construcţii, cele mai grele având 60 t. Cele mai multe comenzi vizează transportul de
utilaje din vestul Europei spre Serbia, Croaţia, Ungaria, Cehia, lovacia şi, din când în când, România. Cursele spre România sunt căutate măcar la 1-3 luni, pentru ca şoferii să mai ajungă şi acasă.
Camioanele fac 5.000-10.000 km/lună, dar acesta nu e un criteriu în determinarea eficienţei, deoarece trailerele agalearitice parcurg 25-30% din distanţe fără încărcătură.
„Important e ca maşinile să meargă cât mai puţin goale, chiar dacă uneori mai aşteptăm 1-2 zile pentru marfă de retur. Când nu găsim, plecăm cu ele descărcate. În Germania, Olanda şi Franţa piaţa se mişcă mai bine. Iar acum începe şi la noi să se simtă o îmbunătăţire, pentru că nu putem rămâne rupţi de celelalte ţări vest-europene”, a mai spus Vlad Lechinţan.
Pentru că în 2012 a cumpărat un trailer „3+5”, adică o gondolă cu gât detaşabil, pe care firma intenţionează să-l folosească şi fără dolly în faţă, cu trei axe, un autotractor pe cinci axe ar fi ideal pentru firma bistriţeană. Aceasta ar deveni, astfel, prima companie din estul Europei care ar deţine un astfel de autovehicul, din care Scania a vândut doar alte 17 pe tot continentul.
Chiar dacă Rontransmar a avut şi perioade când a tras maşinile pe dreapta, acţionarii au mai luat credit de la bancă, pe termen lung şi cu dobânzi cât de bune s-a pu
Service-ul, un element important Pentru maşinile noi pe care vrea să le achiziţioneze spre finalul anului, firma bistriţeană vrea să încheie şi un contract de service. „Scania este un camion
pretenţios, pentru oameni pretenţioşi. Şi şoferii noştri sunt pe măsură. Ne ocupăm personal de maşini, avem o hală pentru întreţinere, reparaţii, verificări. Niciun camion
nu pleacă în cursă dacă nu trece prin hală. Cele mai multe au motor Euro 5, deoarece lucrăm în vest şi taxa de autostradă din Germania e mare pentru Euro 3”, consideră Vlad Lechinţan.
Cu toate acestea, cele mai multe reparaţii se fac în service-ul Scania de la Luncani, lângă Cluj, „pentru că serviciul este prompt şi se oferă garanţie”.
„Scania este un camion pretenţios, pentru oameni pretenţioşi.Şi şoferii noştri sunt pe măsură. Ne ocupăm personal de maşini, avem o hală pentru întreţinere, reparaţii,verificări.”
Vlad Lechinţan,
directorul general
Rontransmar